За Кифлите и Хората

Вашата любима певица е Андреа, а любимото ви четиво – Cosmopolitan или Joy? Знаете кои са цветовете на есен 2009, но не знаете кой е авторът на „Под Игото“? Честито, има голяма вероятност да сте… кифла!
Не от истинско тесто, разбира се, ако въобще знаете как се прави (може би в любимия ви bg-mamma пише?), а от 100% плът и кръв и почти 0% мозък.
И така, драги колежки по кифленство, реших накратко да разкажа за нас – какви сме ние, откъде идваме и какво правим. Понеже знам, че ви мързи да четете, ще бъда кратка, точна и ясна. Обещавам.
Кифлата е феномен, известен като такъв предимно в България. Защо ли? Ами защото сме уникЮални. Тя е плод на разрастващата се чалга култура, ниското ниво на политическа и социална ангажираност в милата ни родина, глобализацията и безупречното възпитание, което са ни дали нашите родители. От социолого-статистическа гледна точка е трудно да бъде определен точният брой на кифлите в България, тъй като при някои от тях качествата им на такива се проявяват спорадично. Едно е ясно: всеки ден никнем все повече и повече – като гъбки след дъжд.Тъй като феноменът „кифла“ представлява огромен интерес за широката общественост (особено за богати чичковци, мутри и футболисти) , неминуемо е съществуването на различни становища относно същността и дефинирането му. Много от интерпретаторите обаче не съзнават, че разминаването на мненията им се дължи на наблюдения върху неидентични видове кифли. Въпреки че съществуват много разновидности, които ще споменем малко по-долу, определящите принципи за всички представителки на това социално стадо са едни и същи:

– женски пол
– възраст от 13 до 25 години (след които кифлите или поумняват, или се превръщат в мазни баници)
– нисък коефициент на интелигентност
– посредственост
– интелектуална ограниченост
– засилен интерес към: парите (и техните притежатели), модата (и всичко свързано с нея), светския живот (и стремежа да се доберат до него по какъвто и да е било начин), но най-вече към самите себе си
– финансова зависимост (я от някой богат чичко, я от мама и тати (ако са достатъчно млади))
Разбира се, изброените черти са крайно недостатъчни, за да си изградим представа за това как точно изглежда и мисли една кифла, още по-малко за да се научим да я разпознаваме отдалеч. Макар и това да е безумно лесно, трябва да знаем какво точно да търсим (и в някои случаи – да не откриваме) в една жена, за да можем да я категоризираме като кифла.

Как изглежда кифлата:
Първата и най-важна черта е нейната изкуственост, фалшивост. Този аспект включва както тонове грим, така и екстеншъни, изкуствени нокти, цици, устни и въобще всяка част от тялото, която търпи „разкрасяване“. Разбира се, кифленската представа за това кое е красиво и кое не е дълбоко деформирана от чалга културата и модните списания, затова и повечето кифли изглеждат именно като копия на фолкпевици или wannabe манекенки. За кифлите с повечко набухватели (по-пълничките) също има надежда – по-богатите прибягват към липосукция, а мижитурките спазват куп диети само и само за да не избягат от любимия си стереотип.
Втората по важност характеристика за една кифла е нейната еднаквост. Читателят трябва да се чувства предупреден, че навлиза в една доста противоречива и сложна за разбиране материя, която далеч не е неприложима за човешкия индивид като цяло. И така, да приемем, че дори най-примитивният кифленски мозък в един момент осъзнава потребността от това да бъде неповторим и уникален, която, от своя страна, е израз на комплекс за малоценност в зародишна фаза. Това прозрение кара кифлата да търси всевъзможни начини, по които да се отличава от другите, като естествено това се случва само и единствено на ниво „външен вид“ , предвид първичната натура на тези така суетни създания. В момента, в който дадена кифла постигне желаната цел – да бъде уникална (и следователно по-търсена), останалите кифли, чрез прости наблюдения и с помощта на примитивни логически връзки осъзнават, че пътят към техния успех е да надминат постижението на кифлата-инициатор. Така те се състезават помежду си за придобиването на едно определено качество (например силиконов бюст), което само по себе си е едно и също при всички. Започва безмилостна битка на сантиметри, левове и какво ли още не – с едничката цел кифлата да бъде забелязана и оценена като единствена и неповторима, което би погалило така ранимото и его. От тук можем да си направим извода, че в стремежа си да бъдат интересни, модерни и уникални, кифлите постигат един-единствен резултат – всички те изглеждат еднакво.
Класата – това е едно качество, което само true кифлите притежават, а wannabe кифлите гонят неуморно всеки ден. Какво означава „класа“ за една кифла? Преди всичко да се облича само с маркови дрешки и да ползва само маркова козметика. Ако една кифла въобще стигне до прозрението, че съществува и класа в държанието, то тя ще възприеме последната като излишно маниерничене и показност, които ще я подтикват да се самоопределя като кучка. Разбира се, марковите продукти са доста скъпи и само малка част от кифлите могат да си ги позволят. Останалите, които споделят същата идеология, но не и финансова възможност, се осланят на Outlet-и, намаления, интернет-сайтове със занижени цени и всякакви други средства. Последният, най-жалък вариянт за добиване на класа (макар и само за пред хората) е да си купуват евтини ментета, като лъжат, че това са оригинални стоки. Ако сте кифла и четете това, най-вероятно през цялото време сте си мислели за S-Класа, но на Вас всичко Ви е простено.

Как мисли една кифла (ако въобще мисли):
Много се спори по въпроса дали кифлите са способни на мисловна дейност, но е факт, че курвенските номера, които някои от тях прилагат, е просто невъзможно да бъдат плод на случайността.
Поради първичната природа на тези същества, нивата на самоактуализация при тях също не са високи. Това ще рече, че необходимостите, които изпитват кифлите, засягат предимно финансовата им обезпеченост и външният им вид, а следователно и необходимостта от секс.
Друга потребност на истинската кифла е тя да бъде известна, което напоследък се постига чрез скандално поведение и непристойно държание (както би се изразила баба Цецка).
Около 80% от мислите на кифлите са съсредоточени в това как да задоволят своите нужди, а останалите 20% – в това как да направят конкуренцията си по-нещастна. Последната теза е подкрепена от факта, че кифлата е явление в България, която често се характеризира с фразата: „Не е важно на мен да ми е добре, важното е на Гошо да му е зле.“

Къде можете да срещнете кифлата:
С три думи: They are everywhere. Особено предпочитат модните и скъпи заведения, в които да бъдат забелязани по възможност от колкото се може повече хора, за да може да бъде оценена „класата“ им. Също така обичат моловете и бул. Витоша.

С кого общува кифлата:
Ако нямате пари и „класа“ (да, миличка… и S-Класа също), или, в случай, че сте жена, ако не сте по-„джотяна“ (бел. ав. = „готяна“) от дадена кифла, просто нямате шанс тя да ви обърне внимание, камо ли да ви заговори. Следователно, кифлата общува само с други кифли и богати и красиви мъже. Те на това му се вика затворено общество.

Йерархия на кифлите:
В началото на този проникновен труд споменах, че съществуват няколко вида кифли, който са в строга йерархическа зависимост помежду си. При всяка една разновидност основните кифленски качества остават неизменни, но се проявяват с различен интензитет и съпроводени от други характеристики, принадлежащи само на отделната група кифли.
Най-ниско място в хранителната верига заемат wannabe кифлите. Обикновено те произлизат от бедни семейства, живеещи в малки градчета (или направо села), но благодарение на Планета, MTV и модните списания са създали един идеал на жена, към който се стремят. Wannabe кифлите нямат пари за маркови дрешки и скъпа козметика, затова често пъти ползват Bilka мамейки, че ползват Garnier. Естествено, те са най-тъпите кифли, понеже не съзнават, че Гарниер е същият шит като Билка. Мечтата на wannabe кифлата е да се ожени за местен футболист, който да и направи три деца и заедно да отидат да живеят в големия град (Перник, например).
След wannabe кифлите идват сусамените кифли с изкуствени набухватели. Те се различават от wannabe кифлите единствено по това, че вече са студентки в София (Пловдив/Варна) и правят безразборен секс в търсене на чаровния принц. Сред тази разновидност срещаме и най-изкуствените кифли.
Малко по-high са кифлите с мармалад. Те са друга класа, защото са си родени в големите градове и са горди с това, че са истински гражданки. На тях не им се налага тепърва да откриват кое е модерно и кое не, защото именно на улиците и в заведенията на тези градове се ражда кифла-style и true-модата. Презират кифлите, които са по-ниско от тях и завиждат на по-развитите кифли. Смятат се за напредничави и моловете не ги вълнуват, защото са чували за тях от малки. Имат по-широк достъп до информация и често следват световните трендове, което ги извисява над кифлите-последователки на българската мода. Имат особено силно развита сексуалност и не пробират особено. Всъщност, всеки, който има достатъчно пари, минава.
Кифлите с шоколад са ми най-симпатични. Защо ли? По принцип са същите като тези с мармалад, само че имат малко повечко акъл и разиграват мъжете около себе си. Това са така наречените „кучки“. Никога не знаеш откъде ще те изненадат, но можеш да бъдеш сигурен, че с тях е интересно. Скрити лимонки са те. Цък-цък.
True-кифлата е истински тъпа, но истински добре изглеждаща кифла. Няма капка мозък, но за сметка на това е красива и желана. Понеже е true, носи само маркови парцалки и ходи в най-новите заведения. Кара S-Класа (специално за читателките-кифли). Чука се с мутри.
Най-високо в йерархията е турбо-кифлата. Тя е Богиня и светило, апогей за цялото кифленско съсловие. Такава например е чалга-певицата Андреа. След като удари достатъчно на брой мутри, true-кифлата попада на правилния човек, който сбъдва всичките и желания, прави я известна и недостижима за останалите кифли. Турбо-кифлата дори разполага с аматьорско порно с нейно участие, което и осиурява безсмъртие.

Борбата за изкачването по стълбицата на тестените изделия е безмилостно жестока. Само най-безскрупулните и упоритите успяват. Това е и една от причините, поради които кифлите трябва да се гордеят със себе си.
Кифленският свят изглежа примамлив в очите на младите тийнейджърки, защото действително е много по-лесно да се грижиш само за външния си вид, от колкото и за интелектуалното си развитие. Ето защо мнозинството подрастващи гордо крачат по нелекия път oт wannabe до турбо кифленството.
На простосмъртните наблюдатели остава само да въздишат и да проклинат себе си, задето имат повече мозък и по-малко грим. А на кифлите като мен – да се блещят в монитора и да се чудят това бъзик ли е, какво ли е и дали да се ядосат, или да се възгордеят от прочетеното. Амин.

Advertisements
Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

6 Responses to За Кифлите и Хората

  1. cx каза:

    Добро е 🙂 Ама като вкарваш и себе си в това число – ти от кой вид кифли си? 😉

    Иначе виж това, има нещо общо и може да ти хареса:
    http://nolimit.cult.bg/presscenter/barbie-in-the-dating-sites

    • admin каза:

      Може би към тези с изкуствени набухватели, знам ли 🙂 Иначе това съм го чела. Тези малките са от wannabe-тата 🙂

  2. bebsa каза:

    A kakva kategoriq kifli sa momichetata,koito se kefqt na Bilka i na parcalki za po 5 leva?

  3. Niks каза:

    Bravo syper e mn me kefi!

  4. Nasindo каза:

    Евала , невероятна статия !! Описва идеално кифлите в България :D:D:D

  5. vesyo каза:

    Жалкото е, че всеки познава поне няколко кифли около себе си. Страхотна статия!

Коментирайте, о, братя

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s