Прекарахте ли се на Нова Година?

 

Снимка: http://www.tumblr.com/dashboard

 

Да бе, вярно – как си прекарахте на Нова Година? Това ще ми напишете отдолу в коментарите, а аз ще ви разкажа малко за мен и за моите приятели и добри (и не съвсем добри) познати.

Понеже съм егоцентрик, започвам първо от себе си. Бяхме двамата с любимия човек, на 31ви готвихме цял ден, смяхме се и правихме други особено приятни неща. Новата година ни сполетя някак между другото, защото бяхме прекалено заети един с друг, за да й обърнем внимание. Надявам се така цялата година да ни мине между другото и да сме оплетени в една собствена вечност, в която нищо няма значение – камо ли някакво си там четвърто измерение. Напихме се стабилно и в два часа вече бяхме прекалено изтощени, за да правим нещо по-различно от това да спим. Честно казано, не съм вярвала, че мога да си изкарам толкова хубаво само с още един човек (понеже по принцип празнувам или семейно или в някаква компания). Сега като се замисля, дори и да имах възможност, нямаше да избера друг начин на празнуване. И като казах възможност…

Приятелите ми от гимназията празнуваха… в гимназия. Само че не нашата, в която сме завършили, а в така наречената „Медара“. В учителската стая. В случай, че досегашната информация не ви е била достатъчна да си изградите точна и ясна преценка за гламурната обстановка на Медарата, нека да обясня по-подробно. Представете си дълбок соц, оцелял до наши дни, пропил се в стари мебели и износени непрани завеси. Много постмодернистично. Не че съм била там някога де, макар че ако трябва да бъда честна, нашите са ми хвърлили пъпната връв в двора на точно тази гимназия. Съдбовно, а? Но както и да е, снимките във Facebook ми казаха достатъчно. Освен достатъчното ми казаха, че половината хора, които са били там и са празнували с моите приятели, или са ми неприятни, или не ги познавам (което автоматично ги прави неприятни до доказване на противното). НО! Въпреки всичко казано дотук аз съм сигурна, че моите приятели са си изкарали много хубаво и не съжаляват дори за миг, че са били на такова…. нестандартно (да се чете мизерно) място. Колкото до мен, след написването на този абзац установявам, че за две-три години съм станала голяма снобарка (като за мащабите на малък провинциален град, разбира се).

Родителите ми… не са интересни. Но освен това са празнували вкъщи и са гледали речта на първанката… Да, сигурно те са сред петимата злочести граждани (кой ли е петият… не му завиждам…), подложили се на това мъчение, достойно за Великата Инквизиция. След това се чукнали с по чаша вино, изплакнали си устата и в 00:23 часа от първия ден на новата година си легнали покорно и сънували Дед Мороз (само на мен ли ми звучи като име на блекметъл банда?).

Едни мои познати пък, които сами за себе си също са просто познати, се събрали дружно като млади комсомолци и прекарали новогодишната вечер в нова за всички компания. Не знам доколко им е било интересно. Знам само, че УЖ са си направили хубави снимки. Жалко ако това е единственото паметно нещо за тази вечер. И все пак, това е един интересен начин да си разнообразиш живота. Дано 2011 за тях е изпълнена с много нови познанства. Но мълчи, сърце!

Сигурно е имало и някои от моите приятели, които са си прекарали нощта на 31 декември сам-сами. Но това не е задължително тъжно и достойно за лицемерното съжаление на някои емоционално сакат индивид. В крайна сметка, като си помисли човек колко идиоти като мен има на тоя свят, перспективата за спокойно единично пребиваване си е направо обещаваща. А и за някои това да бъдеш с любимите си хора означава да бъдеш сам със себе си.

А сигурно е имало и такива, които са били в огромни компании, но са се чувствали самотни…
Абе какво се залъгвам – имало ги е всякакви! И това му е хубавото.

Но от които и да сте вие – дано не се чувствате прекарани от факта, че вече няма шампанско и фойерверки, а само киша и студ.

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

5 Responses to Прекарахте ли се на Нова Година?

  1. plamen shopov каза:

    ПОЛЗОТВОРНО.

  2. ju каза:

    Тези познати със снимките са гати злето 🙂 Пфуууу…

  3. Pingback: Прекарахте ли се на Нова Година? | Bulgarian Blog

  4. kinetic каза:

    „Честно казано, не съм вярвала, че мога да си изкарам толкова хубаво само с още един човек“
    Оо…да, тази година все ме налиташе благия спомен за нова година преди две години, когато бях само с още един човек…незаменимо! Дай боже всекиму … 🙂

  5. vlad каза:

    Йей! Връщаш ме в онези там, по-щастливите дни. Защото тъкмо пък те бяха от изключението. От единичното изключение. И спонтанно. Има такива – които посрещат (сами) във купето, на някоя гара, коя ли пък бе тя? – със идеята си за този човек, накъдето отиват. Има такива, които са се оказали – във окото на голям и възглупавичък ураган, ала изглеждащ различно – през силуета и през дъха на… единия. И има такива които едвам са сдържали убитите си крачета тела и ръцете си двета по тънкия Пловдивски лед, но да са за опора. Към стаята, където и на прозореца са сами. Но и не съвсем. Защото то е толкова важно, колкото нито една снимка, само един фоерверк в ъгъла на Найлона, и много пиратки под столовете, but anyway, недостатъчно алкохол – и все пак пияно-заляно с живот, всичко е непознато, всичко е в блендата на „сега нека се случи, после ще мисля“ – но… Нали? – има значение и къде ще склопиш, за да отвориш – поглед, сърце. В нажежената светлина. В отвъд възприятието нюанси. Към края на вечерта, с първата ласка на сутринта, когато милвайки едно нежно лице и потръпващо в сладък унес телце, откривайки как предната вечер – си легнал, позволяваш си да изчезнеш, и се събуждаш, до най-красивия спомен, най-хубавата си самота, която имаш честта да познаваш. И силно желаеш. И многоточие. А пръстите ти са връхчетата на маслената боя, с която решаваш да искаш, и да твориш, през дихание, длани, тяло във тяло над тази междулинейна, между едната и друга година, споделената канава.

Коментирайте, о, братя

