Тъмните сенки и носталгията

Не обичам носталгията. Не обичам съжалението по миналото. Причината за това не е толкова специална. Просто имам кофти минало. А когато кофти миналото започва да ти липсва, това означава че настоящето ти не е цикламено на жълти точки. Примерно.

Знаете ли кое е най-тъпото. Не ми липсва някое бивше гадже, както си мисли Аспарух, нито ми липсва някаква емоция, която съм изпитвала тогава, нито пък ми липсват хубавите моменти или нещо от сорта. Липсвам си аз самата, аз на себе си. Никога не съм била цвете за мирисане, по-скоро бодлив кактус или скучен офисен фикус… но преди имах думи за себе си. Сега мислите ми и чувствата ми профучават през мен като експресен влак през малко селце – имам време само да усетя полъха им, да видя размитите надписи по тях…знам откъде идват и накъде отиват, но какво от това? Просто мисли. Голи мисли, без обвивка. Като един слузест туптящ мозък, така си ги представям, да.

Преди имах хубави дрехи, в които да обличам тези мисли, а сега се чувствам гола. Може би защото наистина съм гола, докато пиша това. Но чувствам и мислите си голи. И ми е малко неуютно в мен самата. Университетът уби всичко творческо в мен, така е. Понякога ми се иска пак да пиша за онова момче от съня ми, понякога ми се иска да ви обясня защо НЕ мразя всичко, както понякога изглежда, но просто нямам подходящите думи. Някои му викат творческа криза, но аз никога не съм считала себе си за творец. Аз съм само един потребител, който изхвърля обелките от своите преживявания в това виртуално кошче за боклук.

Аз съм сянката на самата себе си, мрачна и тъмна, малко студена, преследваща мен самата до края на дните ми, но знаете ли, може би онази легенда от „Рибарят и неговата душа“ е истина. Може би ако някога съсека тъмната си сянка, душата ми ще отлети. И ще ми бъде мъчно за нея.

 

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

1 отговор към Тъмните сенки и носталгията

  1. Pingback: Тъмните сенки и носталгията | Bulgarian Blog

Коментирайте, о, братя

