Парфюм

Картинката взех от тук.

Никога не съм обичала да цитирам чужди мисли, затова няма да ви кажа какво мисли Coco Chanel  за парфюмите. Истината е, че не знам, а и не ме интересува. Никога не съм била запалена фенка на модата (както може би си личи за тези, които ме познават лично), но изпитвам нещо особено към парфюмите. Всъщност, нямам купища от тях – само няколко (да кажем 5-6), които не използвам припряно. Според мен е абсолютно вулгарно една жена да мирише от пет метра разстояние, та ако ще да носи Sotto Voce на Laura Biagiottti.

Някъде бях чела, че жените никога не бива да издават с какъв парфюм са, защото по този начин той се превръщал в тяхна запазена марка. Всъщност, има прекалено много жени и прекалено малко парфюми на този свят, за да може това да бъде вярно. Познавам обаче и такива, които настойчиво се хвалят с това, че носят Nina Ricci,  Gucci и не знам си още какво. Сякаш парфюмът, който ползват, е съществена характеристика от тяхната личност. Мисля си обаче, че е точно обратното – че жената е характеристика на парфюма, който носи.

Някога да сте виждали млада и неосъзната девойка да носи Chanel No. 5? А дали гранд дамите си слагат Moschino Funny!? Moже би има изключения, но смятам, че както някои парфюми са били създадени, за да бъдат носени от определени жени, така и някои жени са създадени, за да носят определени парфюми.

Аз съм една все още млада, но (надявам се) започваща да се осъзнава девойка. Несериозно е да нося леки и закачливи парфюмчета – те са просто вулгарни и изпращат на мъжете погрешни сигнали – ела, изчукай ме, аз съм лесна… Но има жени, които харесват точно този тип сигнали. Винаги познавате кои са те, защото парфюмът само допълва тяхната същност.

Обичам да си избирам парфюми, които плашат малките мъже. Плътни, но не прекалено силни, запомнящи се, бързо отминаващи, но оставащи. Такива парфюми не се харесват от свалячите, малките моченца, които се правят на големи батковци и мачовците. Такива парфюми ги плашат, защото жените, които ги носят, изглеждат силни и трудни за покоряване. Но един истински мъж никога не би подминал подобен парфюм, защото зад него винаги стои една стопроцентова жена.

Парфюмът има необикновена природа. От една страна, той е подписът ти – всеки, който е достатъчно близо, може да го усети. От друга страна обаче, парфюмът е нещо лично и съкровено. Защо? Връхните нотки са само за теб, а може би и за няколко непознати, които подминаваш на улицата. Силни, опияняващи, даващи живот. Средните са за твоите приятели, или хората около теб. Това са нотките, които обират всички комплименти. Но аз харесвам най-много базовите, защото те наистина са си само мои – само аз мога да ги усетя. Само аз и човекът, който е най-близо до мен във всеки смисъл. Протягам ръка, шия, доближавам косата си до него… и той започва да пие от парфюма. Вълшебен момент, споделена тайна…

Все още не съм открила моя парфюм. Той е някъде между всички, които имам, но нещо им липсва. Но знам, че той би бил подобен на тази песен:
Красив текст върху мрачна и дори фатална музика. Стихийност. Нежен и замечтан някъде по средата, но като цяло сериозен и целенасочен. И краткото, точно и ясно послание – I turn the bells.

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

3 отговора към Парфюм

  1. А някои просто миришат на себе си! :))

  2. Longanlon каза:

    „Такива парфюми не се харесват от свалячите, малките моченца, които се правят на големи батковци и мачовците. Такива парфюми ги плашат, защото жените, които ги носят, изглеждат силни и трудни за покоряване. Но един истински мъж никога не би подминал подобен парфюм, защото зад него винаги стои една стопроцентова жена.“

    струва ми се че доста надценяваш вниманието което мъжете отделят да миришат жените🙂

  3. LEGENTINA каза:

    nqkoi malki mom4enca puk haresvat to4no takiva parfumi i to4no takuv e i moqt slu4ai.az haresvam jenite koito yhaqt na CHANEL 5 I NA FRANK,za6toto mladite momi4eta koito miri6at na takiva parfumi sa mnogo krasivi vizyalno i sa mnogo sexy.

Коментирайте, о, братя

