Кръстници-феи и малки въпроси

 

Днес кръстница ми беше на гости. Много интересна жена – точно както бихте си представяли една вълшебна кръстница, само че псува малко повече и има доста твърд характер. Но като цяло е изключително добра жена и е от типа хора, който всички познават (поне в едно малко градче), поздравяват и уважават. Зная, че винаги мога да разчитам за съвет и подкрепа от нейна страна, пък и тя доста се интересува от мен – примерно за последния ми изпит два пъти звъняла на баща ми да пита каква оценка съм изкарала. Голям шемет е и всичко, което го е постигнала, го е постигнала със здраво и честно бачкане.

В момента живее във вилната зона на града и от една порутена стара вила направиха чудесии – в дворчето има басейнче с рибки, много зелена трева, големи дървета, цветя, къщички за птици, а самата къща е много добре направена и обзаведена  и ми е кеф всеки път като отида там – все едно попадам в друг град и друга държава поне за миг. Като си помисля само, че утре пак ще й отидем на гости, ми става едно такова хубаво и слънчево…

Но много се отплеснах. Та, днес докато ми беше кръстница на гости, ме погледна с един такъв сериозен поглед, излъчващ тревога и съжаление едновременно, и ми рече – ти, моето момиче, вече си достатъчно умна. Време е да спреш да четеш толкова много и да си починеш. Знаеш ли колко такива като теб познавам – учат, учат, учат… и накрая се спихват.

Опитах се да й обясня, че всъщност като чета художествена литература си почивам достатъчно, ама тя не поиска да ме чуе, защото вече си беше казала тежката дума 🙂

Замислих се над думите й, защото ми стана интересно. Кой определя колко е „достатъчно“,  когато става въпрос за интелект? Аз винаги съм била на мнението, че никога не можеш да бъдеш достатъчно умен, а що се отнася до мен самата – още дълъг път има да извървя, за да стана „достатъчно“ умна и мъдра според собствените си критерии. А може би и никога няма да го извървя, защото летвата постоянно си я вдигам сама, но това е друга дълга тема.

И всъщност… дали е толкова ценно да си умен, колкото всички твърдят? Според мен глупавите хора живеят по-щастлив и по-необременен живот, защото има много неща, които не виждат и не разбират – и съответно те не ги притесняват. Винаги съм чувствала, че на интелигентните хора около мен винаги нещо им тежи, винаги нещо им пречи да възкликнат, че са безусловно щастливи и доволни от живота си. А може би няма такова нещо като безусловно щастие?

Все още се лутам между възможните отговори на всички тези въпроси. На първо време мисля да не спирам да чета, защото „истината е някъде там“ – във всички човешки съдби, с които се сблъскваме по пътя си, пък било то и чрез книгите.

Даже си мисля и се обвинявам, че чета прекалено малко художествена литература – дали покрай университета, или може би той е просто едно удобно оправдание… Но поне за следващите няколко месеца той няма да ме притеснява.

Ей такива мисли ми се въртят в тази скучна петъчна вечер, на чашка и половина от бащината ракийка. А утре, утре…. ех, очаква ме един прекрасен уикенд, който далеч няма да бъде толкова скучен. Но за това – друг път.

 

ПС – малко не си подхожда песента, която ще публикувам, с този текст, но пък е факт, че баш след като я изслушах седнах да го пиша, тъй че… 🙂

А понеже днес съм в много добро настроение, споделям и още една много мила песен:

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

2 Responses to Кръстници-феи и малки въпроси

  1. Huku каза:

    Чувствай се предупредена!
    Да знаеш, че има една точка, от която връщане назад няма.
    😉

  2. musiclvr каза:

    Стегни се малко – спихваш се!

Коментирайте, о, братя

