All I Want for Christmas…

Дойде онова шантаво време от годината, в което хората си подаряват безполезни подаръци, тъпчат се като идиоти с всякакви храни и вина и си украсяват къщите с всякакви мигащи и блещукащи светлинки под формата на елхички, ботушченца и малки коледни хуйни.

Преди бях много анти-Коледа. Вероятно част от това анти настроение се е запазило и все още има някаква неизбистрена неприязън към цялата идея, но мисля че с възрастта нещата си идват на мястото и малко по малко разбирам защо не ме кефи цялата тази история около Коледа. Може би всичко това има общо с факта, че разбрах от съвсем малка, че няма Дядо Коледа, а като бях тийнейджърка бях силно завладяна от религии и философии, в които Коледата не значеше нищо.

Сега съм доста по-спокойна и … смирена (не знам дали е точната дума) и абсолютно не ме бърка дали има смисъл от Коледа, дали има смисъл от Господ и всякакви такива теми. Тези неща съм ги изговорила със себе си много отдавна и съм придобила някакво твърдо мнение за тях, което едва ли ще се промени скоро.

Един-два аспекта обаче на тази така наречена „Коледа“ и начина, по който хората я празнуват, не ми дават мира всяка година. Нищо против нямам коледните украси и лампички (освен че са болезнено кичозни и е инфантилно човек да се вманиачава по тях), коледните звезди, цялото коледно „настроение“, яденето и пиенето на корем, американските песнички за камината и нека да вали, Дядо Коледа и приказките за него, подаръците които се подаряват (особено нищо против нямам към тях) и така нататък и така нататък.

Просто си мисля, че ако ги нямаше всички тия неща, на хората щеше да им е през кура за шибаната Коледа. И това е някак си изкуствено и грозно. Мисля, че основният смисъл на този празник (а и на всеки друг христиански празник) е останал на заден план или пък просто е бил погълнат от тази бляскава еуфория и цялата повръщня, която идва заедно с нея.

Коледата е, за да бъдем със семейството и хората, които обичаме. За да бъдем заедно и да бъдем добри един с друг. И под добрина нямам предвид баба ми да ми подари шал, а баща ми – чистак бърсак нов лаптоп. Под добрина имам предвид някакви съвсем елементарни човешки жестове, които са по-безценни от всяко бижу и топлят повече от всеки шал.

Никакви украси не ми трябват тази година. И може би е малко лицемерно да го казвам, понеже ме затрупаха с какви ли не подаръци, обаче и те не са ми важни. Едно-едничко нещо ми е важно тази година – и то е да се съберем със семейството ми и да бъдем заедно и да се порадваме малко на няколкото почивни дни. И ако може да няма операции и драми, че вече трета година подред нещо се спихва и то все по Коледа и Нова Година.

За първи път искам да прекарам и двата празника вкъщи, с родителите си и любимия си човек. Не че нямам къде да отида и с кого другиго да празнувам – просто си искам вкъщи. Но това не е важно.

Може би всичко това звучи доста патетично, но то си е лично мнение и на никой няма да се оправдавам за него. Трябва да има и патетичност, не може само снимки на коледни сладки и елхички.

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

4 Responses to All I Want for Christmas…

  1. Longanlon каза:

    „а и на всеки друг христиански празник“

    коледа не е християнски, а езически празник – зимното слънцестоене 🙂

  2. sugarfreenora каза:

    Знам, но все пак е присвоен от християните,както и много други аспекти от религията им 🙂

  3. tutankhamon661 каза:

    Идеята на празниците е да прекараш добре с хората, които обичаш. Всяка такава дата върви със съответните символи. За Коледа това са Дядо Коледа, Снежанка и не на последно място елхата.
    Не съм съгласен, че украсяването е инфантилно, макар че аз никога не си правя този труд. Но пък самата идея за белобрадия старец, красивата му спътничка, джуджетата и въобще всички подробности, ме кара да се чувствам добре. Усещането е приказно. Какво ли друго да бъде?
    Човек би трябвало да запази малко от детето в себе си. Аз поне намирам полза в това.

  4. Neizi_ss каза:

    малко в повече ми идват хейтърското по темата Коледа, но всеки има право на мнение и на собствено светоусещане, затова и не те съдя – нямам и право де …, като цяло и аз съм против поамериканчването на празника – Бъдни вечер си е наистина празник за семейството и истинското е в това да сме със семейството си и с хората, които обичаме, така както си започнала да го чувстваш ти …не съм против украсяването, но съм далеч от кичозното – светлинките у дома, елховите клонки и отблясъците на гирляндата обаче ми създават настроение или по-точно са част от целия ми пъзел. за дядо Коледа няма да казвам нищо – лигаво ми е вече от него, от червените ботушчета и от всички „кристмас“ песнички – затова когато имаме възможност, отиваме на село и там ес кефя на коледари и на нашенското в традициите.

Коментирайте, о, братя

