Yes, you’re single.

Изглежда, че нещата, с които не съм съгласна, ми правят много по-силно впечатление от нещата, с които мога да се асоциирам. Предполагам, че това е нормално донякъде. Доколкото може да бъде нормално да виждаш всички бурени в една градина, пълна с красиви цветя… И все пак, това е така и за момента мога да се възползвам от него, защото несъгласието „купува реакция“, както казва Роджър Досън в книгата си „Тайната на успешните преговори“. А реакцията от своя страна провокира мисли.

И така.. какво не му е наред на този цитат?

Ако приемем, че има възраст, в която все още е допустимо и обяснимо да бъдеш глупав и наивен – и че аз и вие попадаме в тази възрастова граница, значи всичко е ок и можете да спрете с четенето дотук.

Но както за съжаление знаем, глупостта и наивността нямат възраст, пол, език и раса. Затова в интернет се появяват такива цитати.

Нямам нищо против хората, които се бият в гърдите и казват: „Да, аз съм необвързан/а!“ и докато го казват, си мислят, че са силни, всемогъщи, независими и лишени от целия булшит, с който идват връзките. Всеки е свободен да мисли каквото си иска. Аз например си мисля, че не можеш да откриеш себе си и да бъдеш по-добър човек, само защото имаш партньор. Самоактуализацията е самоактуализация, защото идва от вътре, от теб. Тоест ако не си щастлив сам, няма да бъдеш щастлив и във връзката си –  и обратното. Целта на връзката (ако приемем, че всички връзки имат някаква „цел“ или поне мъничко смисъл) не е да те направи по-щастлив, така или иначе.

Та мисълта ми беше, че нямам нищо против тези хора. Напротив, много им се радвам и се надявам, че са искрени със себе си. Защото ако заявяваш гордо във Facebook, че си сингъл, силен и независим, но тайно нощем плачеш в леглото си, прегърнал плюшеното си мече, значи се самозалъгваш. И това е много глупаво и жалко.

Нямам проблем с Yes, I’m single частта.

Но като всеки човек, на който някой се опитва да пробута нещо с неясни условия и последици, и аз имам проблем с малкия шрифт

„and you will have to be fucking amazing to change that“

Значи, това за мен е deal-breaker-ът, който ме накара да изхейтвам цитатът и да му посветя този пост…

Защото.

Е смешно да очакваш от някого да бъде amazing, когато ти не можеш да предложиш поне малък процент от същото насреща. А да ви кажа честно, не ми се струва, че човек, който е способен да се асоциира с подобен цитат, е amazing. Но да приемем, че все пак това е възможно.

Дори да е така, дори наистина да си amazing, какво по дяволите ти дава смелостта и наглостта да заявиш, че някой ще трябва да те заслужи? Ако има нещо, което е способно веднага да ме отблъсне от даден човек, то това е прекаленото самочувствие и самоувереност (особено ако са без покритие). За мен човек, който ги демонстрира открито, автоматично попада в списъка с хора, които не си струват да бъдат „заслужени“. Но не това е идеята. Идеята е, че връзката се гради от взаимните усилия на двама души и че не можеш да очакваш някой да те заслужи, без ти да се опиташ да направиш същото за него.

Не знам дали си струваше да пиша цял пост за това, но този цитат ми се стори твърде арогантен, за да го подмина просто така. Иска ми се хората да бяха по-зрели и мислещи и да се опитваха повече да отговарят на собствените си очаквания за себе си, от колкото да карат останалите да отговарят на очакванията, които са поставили за тях.

Ако сте сингъл и никога не сте имали сериозна връзка, значи проблемът вероятно не е само в околната среда, а и във вас. Но защо е толкова трудно да отправим критичния поглед, с който обикновено гледаме навън, навътре към нас самите?

Защо не поставяме високи очаквания за себе си, а само за останалите?

С какво са ни длъжни те?

Бих казала, че това са реторични въпроси, но явно отговорът им не се подразбира. Затова нека бъдат отворени въпроси.

 

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

5 отговора към Yes, you’re single.

  1. nadban каза:

    тази картинка ми е мега любима, но никога не съм влагала толкова буквален смисъл в нея🙂
    yes, I am single & I’m happy. for now🙂
    смятам, че хората, които не умеят да бъдат сами са в по-голяма опасност от тези, които стоят сами, докато намерят нещото, което да ги развълнува силно – мисля, че това има предвид цитатът. а и да си сам не е никакво нещастие, знаем, че сам и самотен са две твърде различни неща и single статусът не значи, че стоиш тъжен и нещастен или пък спиш с мече😀
    всеки трябва да е щастлив по своему. но лично аз и от личен опит смятам, че вкопчването в идеята, че щастието ти се корени в някого/нещо, е доста вредно и за човека, и за отношенията му с другите😉

    • sugarfreenora каза:

      Здравей🙂 Аз съм 100% съгласна с това, което казваш, но просто възприемам този цитат твърде буквално (както самата ти предположи) и го тълкувам по различен начин🙂

  2. feazine каза:

    Човек трябва да е отворен за хората а не обратното . Затвориш ли се в себе си нищо не печелиш и е явно ,че нещо не е наред…..

  3. feazine каза:

    Човек трябва да е отворен за хората , а не обратното. Когато се затвориш в себе си нищо не печелиш и е явно ,че има някакъв проблем …

  4. cruel каза:

    I got to pick a bone with another term that some women love to throw around and it is the word „independent“ , well, first off if you are so independent then why are you ( majority) looking for your prince? isn’t it by definition the opposite of dependence? …and to depend on your man is why you would like to enter into a relationship…and “ being able to take care of myself“ means absolutely nothing…it makes you an adult…like me…and you

Коментирайте, о, братя

