Prestigio MultiPad 5080 Pro – скромно review

Благодарение на Васи и колегите й от ASBIS се добрах до сравнително новия таблет Prestigio MultiPad 5080 Pro, който вече е на пазара от около месец. Това не е първият път, в който тествам някаква джаджа, но е първият път, в който пиша в блога си впечатления от  тестването.

Като цяло машинката ми харесва и бих я препоръчала на всеки, който се замисля да си купи таблет.  Като качество не се различава особено от таблетите от по-висок клас, ала  за сметка на тях има едно огромно предимство – цената. В зависимост от различните магазини, в които се продава, тя варира между 290-310 лева, което е доста добре за джаджа с подобни спецификации.  Без да навлизам в подробности (защото спецификациите навсякъде можете да ги прочетете, а и защото леко ме помръзва), ще изброя само основните, които са написани и на кутията, в която го получих:

  • Предварително инсталиран Android 4.0
  • 8.0-инчов (20.3 cm) multitouch дисплей
  • Процесор Cortex A8 с честота 1GHz
  •  8GB флаш памет
  • Web камера
  • HD видео
  • „ултра дълъг живот на батерията”
  • HDMI порт
  • Wi-Fi 802.11 b/g/n

Първи  впечатления:

Както всички таблети, и този много прилича на епълския iPad на външен вид (с разликата, че отдолу няма хардуерно бутонче). Хубаво е, че гърбът му е с нещо-като-гумено покритие, което го прави по-стабилен и удобен за държане в ръка.  Получих го с много хубав и елегантен черен калъф от изкуствена кожа, от който е много трудно да изпадне (лично пробвах да го държа с главата надолу (мили хора от ASBIS, не ме убивайте :D) – и не падна! )За софтуера – аз не съм работила с Android досега, но ми харесва как стои на таблета, интуитивно е и за около 15-20 минути му хванах цаката. Отдолу има лента с три бутона – “back”, “home”  и такъв, който не мога да го кръстя, но показва отворените приложения в момента, а в горния десен ъгъл има бутон, чрез който се показват приложенията в таблета.  Това е основното – всичко друго може лесно да се настрои по ваш вкус – на кой от трите екрана какви иконки да има, до кои приложения да имате по-бърз достъп и всичко останало.  Аспарух ми казва, че 8 инча са му били малко  и всичко му се струвало тясно и нагъчкано, но според мен има достатъчно „работно” пространство.

Става ли за четене на електронни книги?

Определено. Като размери е по-голям от Kindle (т.е побира повече редове на един екран) и сензорният дисплей значително улеснява сменянето на страниците. Има си вградени цели две приложения за четене на книги – едното е Prestigio eReader, а другото – е-Book и двете изглеждат супер и са много лесни за работа. Четенето на новинарски сайтове и като цяло браузването из Интернет също е детска игра, макар че аз лично си предпочитам Chrome пред андроидския браузър.

Социални мрежи

Таблетът, който тествах, нямаше предварително инсталирани приложения за социални мрежи. Въпреки това разцъках сайтовете на Twitter и Facebook в браузъра и съм доста доволна – в Twitter особено много удобно се чете 🙂 Може би тук е моментът, в който трябва да кажа, че таблетът не разполага с GPS и феновете на foursquare не могат да разчитат на него.

Става ли за снимки?

Не. Има само фронтална уеб камера, която е полезна ако си говорите с някого в скайп или обичате да се снимате сами. При все това снимките не са особено качествени, но аз си мисля, че това не е  решаващ фактор при избора на таблет.

Батерията

Макар че на кутията изрично пише, че батерията има ултра дълъг живот, аз останах с други впечатления. Издържа приблизително един ден след активна работа и разцъкване. Все пак @Lucifer4o ме успокои, че вероятно животът й изтича толкова бързо, защото таблетът е дошъл при мен с първоначален фабричен заряд. Обикновено батерията започва да работи оптимално след 6-7мо пълно зареждане, но за съжаление нямах време да се убедя в това.

Дисплей и клавиатура

Prestigio MultiPad 5080 Pro разполага със сензорна клавиатура, на която се пише сравнително лесно и бързо (това го казва човек, който МРАЗИ сензорните клавиатури). Естествено ако решите да пишете дълги и проникновени текстове, може би това не е вашата джаджа, но пък за ъпдейтване на статуси във FB и Twitter и on-the-go мейли е идеална.  Тук може би идва ред на нещо много важно – устройството не разполага с предварително инсталирана кирилица. Това е проблем за мързеливите хора като мен, които обичат всичко да им идва наготово, но слава богу той поне е лесно разрешим 🙂

Дисплеят ми харесва – чувствителен е и цветовете стоят добре на него.  Ако сте фенове на fruit ninja или chuzzle или angry birds като мен, ще ви се стори удобен за игра. Има multitouch функция, което значи, че се зуумва лесно и други такива прекрасни неща, които се случват с два пръста (е, не ЧАК такива, you perverts) .

Бих ли си го купила?

Определено. За мен таблетите по принцип не са приоритетни в списъка с неща, които искам да си купя, защото си имам Kindle и сравнително читав телефон с голям дисплей. Тоест не бих дала безбожно много пари, за да притежавам такава машинка. И все пак съм човек, който държи повече на качеството, от колкото на марката,  затова смятам, че Prestigio MultiPad 5080 Pro би бил подходящ за мен, защото съотношението цена/качество е много добро, да не кажа едно от най-добрите на пазара сега 🙂

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

11 Responses to Prestigio MultiPad 5080 Pro – скромно review

  1. vesyo каза:

    Никога вече Prestigio!!! Купих си техен e-reader. Три пъти го сменяха след проблеми със захранването. Последния вече кара 3 месеца. Бутоните отказват, често се рестартира, така че, не мерси! 😉

  2. and1soma каза:

    Има ли български език и българска клавиатура?
    И ако не, ти как се справи?

    • sugarfreenora каза:

      няма, но можеш да си качиш приложение, чрез което да пишеш на кирилица, което обаче е голяма разправия. а аз се справих, просто като не писах на бг 🙂

  3. Албена каза:

    Нора, здравей,
    Купих си преди два дни точно този таблет, след като прочетох прилежно характеристиките ти. Много съм доволна – интересува ме само дали чете титри на български? Аз свалих филм, но не ми дава титри – ако си запозната, ще ти бъда благодарна да ми пишеш.

    • sugarfreenora каза:

      Здравей 🙂 Честно казано не съм гледала филми със субтитри на него, така че не мога да ти помогна за съжаление. Честита покупка все пак и със здраве да си го ползваш

      • Албена каза:

        Много ти благодаря, и за помощта при избора – също!

  4. Мария каза:

    Каква е цената на таблета и също има ли вградени говорители,микрофон и има ли блутут?

  5. MiMs каза:

    Цената е 299 лв.-толкова м и струва на мен.Страшно съм доволна и бих го препоръчала горещо на всички.Освен по-горе изброените екстри има над 250 игри на карти и пасианси,шах и други.Филми и клипове -никакъв проблем.За тази цена все още не мога да повярвам наистина колко екстри има.А колкото до батерията,след 1 вото зареждане за да го поразуча( все пак,а ми бяха и препоръчали първите 2 зареждания да са след пълно изтощение) взех го на работа и цял ден се занимавах с него.Разбира се с доста прекъсвания,но включи-изключи…..Точно колко часа не мога да кажа но издържа страшно много.В началото бях с доста резерви именно заради цената,сега с ръка на сърцето бих казала СУПЕР Е!

  6. kalina каза:

    ami vsushnost predi wreme si wzeh privileg mid-8 ne bqh dowolna tucha beshe skapan nqmashe mn prilojeniq durjeshe bateriqta 2h (koeto e smeshno ) i se otkazah da zimam veche kuchi marki,!!! no tozi mi se stori mn interesen takache molq wi kajete mi naistina dali si zaslujawa !!!! 🙂

    • sugarfreenora каза:

      Здравей 🙂 Според мен си заслужава и не попада точно в категорията „куча марка“, даже за тези пари е много добър избор

  7. Дидо Пашов каза:

    За бога, братя, не купувайте. Същият модел на промоция си взех и 1 година нямах никакви проблеми, но после започнаха мъките – батериите се скапаха (казвам БАТЕРИИТЕ защото вътре са 2 батерии свързани и запоени последователно).Изръчках де що има търговци и сервизи и се оказа, че никъде няма точно такива батерии. Така че сега работи само ако е с включено зарядно.

Коментирайте, о, братя

