Girls затъпява прогресивно?

С всеки изминал епизод от втория сезон на Girls се чувствам все по „WTF“ и вече сериозно се замислям дали да не спра да го гледам, за да не си разваля впечатлението от сериала.

Първият сезон беше хубав. Имаше купища неловки моменти в него, обаче не такива, които те оставят да гледаш като теле в железница, а такива, които те карат да се усмихваш и да си казваш „значи, мамка му, не съм аз единственият изрод на този свят, който ги прави тия магарии“. Мисля че точно в това му беше чара – че не представяше захаросанки кокони в стил SATC, а мацки с реални проблеми и дори реални тела.

И в един хубав зимен ден дойде вторият сезон, който чаках с нетърпение. Вече осем серии минаха и с всяка изминала проблемите им стават все по-нереални, „нишови“ и все по-отдалечаващи се от истинските момичета на 20 и нещо години. Героите някак си затъват в спиралата на собствената си странност и неадекватност, в което няма нищо лошо, но просто сериалът малко по малко започва да бяга от това, което го е направило велик. Засега на повърхността се държат единствено Шошана и донякъде Марни, като от двете само Марни е по-централен герой. Обаче Хана с това OCD, сексът с д-р Перфектен и случката с Джеса и семейството й от предпоследния епизод… Просто дето се вика I’m not buying it anymore.

Схващам идеята и замисъла, и въобще цялата символика, и какво се опитва да (по)каже Лена Дънам като режисьор и творец, но не мисля, че изпълнението е убедително. Мисля че нещата започват да стават все по-пресилени и необикновени, което е пагубно за един сериал, посветен на обикновените хора.

Или може би аз вече като зрител съм твърде отдалечена от този сериал и не попадам в „таргет-групата“ му, ако че съм на почти 24 години. Може би вече не се асоциирам с героините и изцепките им, защото имам сериозна връзка, чакам дете, в ремонт съм ако щете и като цяло не се опитвам да избягам от всички отговорности, идващи с живота на един зрял човек. Не се опитвам да забавя „порастването“, защото без да искам ми се е случило вече. Та може би заради това вече не ми носи този дух и усещане сериалът.

Не знам. Не обичам да пиша/говоря за филми и музика първо защото имам странна интерпретация на нещата, второ защото имам странни критерии за това какво ми харесва, трето и най-важно защото не смятам, че разбирам от писане за филми/музика. Всъщност мисля че писането за филми и изкуство като цяло трябва да бъде забранено и т.нар. „критици“ не трябва да ги има. Възможно най-голямата глупост, която можеш да направиш като зрител на някой филм, е да му напишеш review и да го оцениш с нещо повече от хареса ми/не ми хареса. Но това е много дълга тема, на която няма да се спирам сега.

Мисълта ми беше, че не знам дали Girls наистина затъпява, или проблемът е някъде в мен. Та ще се радвам ако някой, който следи сериала, сподели мнението си 🙂

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

Коментирайте, о, братя

