Какво ми липсваше най-много по време на бременността

След поредното събуждане в 5:30 след заспиване в 2 (дам, спала съм по-малко от 4 часа), реших спонтанно да напиша този текст, може би по-скоро заради мен, за да ми напомня с какво трябва да наваксам след като се възстановя от раждането и когато имам време и възможност.

Непробудният сън

Липсва ми да си легна в 11 и да стана в 9 като пич, без да се налага да ходя по сто пъти до тоалетната през нощта. За човек, който спи непробудно като катър, тази промяна в режима беше една от най-тежките.

Спортуването и активното движение

Факт е, че тъкмо се бях влюбила в зумбата, когато забременях. Дългите разходки по време на бременността обаче не можаха да я заменят, както не можаха да заменят и походите по планината, гимнастиката в домашни условия, танците и всякакво по-активно движение. Малко съжалявам, че тъкмо бях започнала да влизам във форма, когато се наложи да спра и да забавя темпото. Последният месец от бременността пък е особено тежък, просто защото вече си толкова тромава и огромна, че дори разходките отпадат.

Здравословното хранене

Друг факт – откакто забременях, тотално си развалих режима на хранене и така и не можах да се накарам да го спазвам. Станах изключително злояда – нищо не ми се ядеше, хранех се много нередовно, понякога пропускайки цели яденета, а когато се сещах да ям, беше предимно джънк, сладко и всякакви боклуци. Наложи се да пия витамини за бременни, защото храненето ми не набавяше всичко необходимо за мен и за бебето. И така до деветия месец, когато нещата се обърнаха тотално. В момента ми се яде *всичко* и то в огромни количества. Имам една теория – че вече съм толкова голяма, че имам собствена гравитация и за момента привличам предимно храна, котки и други малки деца около себе си. Хубавото поне е, че не успях да надебелея много (то накъде повече, дето се вика) и съм едра само на корем.

Дрехите и кифлеенето

Имам точно две блузи, една пола и едни дънки, които нося през последните месеци. Докато още имах малък корем ми ставаха панталони и дънки с ниска талия, а роклите ги отказах някъде декември. Липсва ми да мога да си отворя гардероба (който е хубав и огромен и има две огромни огледала на плъзгащите се врати) и да се почудя за миг какво да облека. В момента карам на принципа „ако не е Пена, ше е Рада“ и избирам между по-чистата тениска просто.

С обувките положението е сходно. Имам купища чифтове, обаче в момента нося предимно едни барелинки и кецове. Високи токове и преди да забременея не съм понасяла особено.

Кръчми, барове и дискотеки

Най-накрая стигнах и до тях, а. Предполагам на някои други хора биха им били доста по-високо в списъка с приоритети. Истината е, че повече ми липсват големите компании, с които ходехме по такива места. Ех, сега как бих направила една Уикеда в Маймунарника…

Пиеньето

Никога не съм била сериозен пияч, но пък обичам да седнем вечер понякога я с Аспарух, я с баща ми, я с някоя приятелка и да пием по една малка ракия, или по една чаша хубаво бяло вино, или пък бейлисче и някоя такава друга глезотийка. По принцип рядко ми се случваха такива моменти в бременността, в които непреодолимо да искам алкохол, но пък именно защото толкова рядко се сещам, че нещо ми се пие, разочарованието е една идея малко по-голямо. За цялата бременност изпих половин чаша вино на Нова Година, няколко малки бири… и това е, да. Ако не броим Сайдерите. А пък веднъж ме хвана от Сайдер, срам и позор. Но за това – някой друг път.

Интересът към мен vs. интересът към състоянието ми

Тук идва ред вече на по-психологическите неща. През тези 9 месеца се извървяха да се интересуват от мен всякакви хора, с които по принцип не съм си близка. Нищо лошо де, но това любопитство ме притесняваше малко. Освен това никога не можех да бъда сигурна дали хората реално се интересуват от мен, от старата Нора без бебе в корема, или именно от състоянието ми и от нещата, които изживявам заради него.

Да изчезнеш в тълпата, да останеш незабелязан

Винаги ми става неудобно, когато някой ми направи място в автобуса, или когато ме изтикат най-отпред на опашката, защото съм „бебеноска“.  Така и не свикнах с това отношение, колкото и да е нормално и човечно. С този корем няма как да останеш незабелязан и да не привлечеш вниманието към себе си и към факта на твоята бременност.  И в приятелските отношения нещата винаги се завъртат около мен и състоянието ми, колкото и да не ми се иска и да съм си обещавала навремето, че няма да досаждам на хората с подробности от моето житие и битие през този период. Почти винаги ми се налага да казвам: „стига толкова, нека говорим за ТЕБ“.

 

Май това е основното. Да ви кажа обаче, не съжалявам за нищо. И се радвам, и се чувствам късметлийка, че имах лека бременност. Дай боже всекиму. Дано раждането е също толкова леко.

А слънцето започва да изгрява 🙂

Публикувано на Нора и бебе, personal, thoughts. Запазване в отметки на връзката.

3 Responses to Какво ми липсваше най-много по време на бременността

  1. Ivo_An каза:

    Защо ли си мисля, че това със съня ще отнеме поне още няколко месеца, ама вече не заради ходене до толаетната, а заради нечии хранения? 🙂 Леко раждане от мен и новия човек да позволи бързо да си върнеш това, което ти е липсвало. 🙂

  2. По-добра каза:

    It gets’s worst
    But then it gets better
    после си е направо вълшебно и после пак нещата загрубяват
    абе roller coaster с елеманти на затишие пред буря фром старт ту енд

  3. egigova каза:

    🙂 стискам палци за бързо и лесно раждане. Напълно разбирам какво чувстваш, минах през същия период миналата година. За безсънието от чести е виновна и жегата, но ти си преминала през най-трудното сега сигурно очакваш с нетърпение да имаш „външно бебе „. Не искам да помрачавам надеждите ти, но след вниманието към състоянието ти идва ред на вниманието към малкото човече… голяма е борбата да останеш „видима“, но пък няма по-голяма щастие да видиш как в очите на малкото човече се оглеждаш ТИ, целият свят.
    Стискам палци още веднъж и продължавам да следя блога ти 🙂

Коментирайте, о, братя

