Седмият етаж на Майчин Дом

… трябва да се превърне в нарицателно. За какво – не знам честно казано. Дали за тоталната липса на всякакви хигиенни навици у лежащите там родилки, или
за тоталната липса на всякакви хигиенни стандарти от страна на самата болница. При всички случаи е недопустимо в отделение, в което се гледат новородени
бебета и тяхните майки, да се случва следното:

1. Да откриваш кръвни съсиреци по пода на общите тоалетни.
2. Тези съсиреци да си стоят там след двете задължителни *почиствания* на тоалетната.
3. Да храниш жени със секцио със зеле, бобени манджи със запръжка и силно подправена скара.
4. За целия ти престой – независимо дали той е 10 или 3 дни, да не ти сменят чаршафите нито, ама нито веднъж.
5. В събота и неделя да няма никаква информация за това какво се случва с теб и бебето ти.
6. Хлебарки да си организират дрифтове по рамките на болничните легла.
7. Плочките от стените да се отлепват, а подовата настилка да лепне, когато ходиш по нея.

И много други неща, които смятам да запазя за себе си. Мисля че това са добри седем причини да не ходите да раждате в Майчин Дом. Аз лично съжалявам, че
бях кон с капаци и твърдо исках да родя там. Ако някога ми се налага пак да раждам (дано) ще си избера болница с утвърдени стандарти – хигиенни и медицински
и ако трябва дори ще си платя за екип, защото очевидно това също оказва огромно влияние в/у начина, по който се третират родилките.

Пиша накратко, защото Сияна не ме оставя да пиша по-обстойно и може би леко иронично с неподправен хумор да ви разкажа за премеждията си там. Но все пак
се надявам, че дори с това кратко писане съм ви дала достатъчно основания да се откажете от Майчин Дом, което лично за мен е една добра услуга от мен за
вас.

ПП: Исках да направя снимки, но разполагах само с телефона си, който за съжаление няма автофокус и прави отвратителни кадри. При всички положения
седемте точки от горе за мен доказват, че тази болница просто ТРЯБВА да се затвори и да спре да функционира, поне докато не преосмисли стандартите си.

ПП2: Един бонус съвет от мен/непоискано съобщение: Не бъдете кон с капаци като мен и не слушайте никой, който ви убеждава в качествата на една или друга
болница. Направете информиран избор, но не се позовавайте на чужди мнения и опит, защото хората много често са склонни да не правят разлика между факти
и обстоятелства и това изкривява преценката им. Ако се интересувате от дадена болница В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ не четете беге мама, а отидете на място или
звъннете един телефон, за да видите сами с очите си за какво става въпрос.

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

16 Responses to Седмият етаж на Майчин Дом

  1. Ана каза:

    е нали ужким я бяха ремонтирали Майчин Дом? и аз раждах там – единственото ми спасение беше, че бях в единична стая със самостоятелна баня, която майка ми обаче се наложи щателно да дизинфекцира, а баща ми ми носеше храна

    • sugarfreenora каза:

      Оправили са само родилните зали, следродилно си седи същия шит. А ти явно си била във ВИП стаите, за които се плаща намсиколко лева за нощувка.

      • Ана каза:

        мда – такава, не помня колко се плащаше – ама не беше нещо кой знае колко – сега не знам как е

  2. Sony каза:

    Уважаема госпожо, изцяло Ваша е вината, за да попаднете там. Има дни на отворените врати в почти всички столични родилни домове.
    А и изборът опира до това дали да изберем утвърдени специалисти и кофти обстановка (МД) или срещу немалка сума да попаднем в частна клиника и да се доверим сляпо на лекарския екип.
    Преди 3 месеца родих с избор на екип в Майчин дом. Само, че за разлика от Вас бях на 12-тия етаж. Категорично реших да си спестя екстремното преживяване с общи тоалетни и ромски родилки.
    Ако имам още едно раждане, пак ще е в МД.

    • sugarfreenora каза:

      Здравейте, аз също бях планирана за 12 етаж, даже бях готова да си платя. Просто при моето постъпване нямаше свободни легла на 12 етаж и трябваше да ме настанят на седмия, за който предварително знаех, че условията са кофти. Признавам, че вината е отчасти моя, задето отказах да се презастраховам, просто не знаех, че е ЧАК толкова зле

  3. asda каза:

    А тези без пари за „12 етаж“ какво правят?!

  4. Цветелина каза:

    Аз избрах да раждам в Шейново и направих огромна грешка, която за малко да се окаже фатална за вече почти 2 годишния ми син. Не мога да си обясня ниските стандарти в страната ни за хигиена, здраве, комфорт, потребностите на родилката в самия процес на раждане (както и преди и след него), уважение. Болниците ни (не всички, разбира се) са организирани да обслужват персонала и неговото удобство. Само това. Родилките, бебетата и всички очакващи най-свещения момент в живота ни, са извън играта. А аз си платих и то добре – секцио, избор на екип, самостоятелна стая, още толкова за доктора, подаръци за некадърното раждане.

    И не, няма значение, че в твоята стаичка на горния етаж е било чисто, щом долу девойките са тънали в мизерия. Абсолютно не мога да се съглася с подобна липса на отношение към средата, отговорност към другия. Тази логика не е човешка. Не е ценност, върху която можем да се развиваме като индивиди.

    А лекари с големи имена има навсякъде. Мен ме изражда лекар с голямо име. И той тежко сбърка. Огромната ирония за ситуацията тогава стоеше в една негова фраза. „Едно време целта на раждането е било да има здрава майка и дай Боже здраво бебе. Сега, в 21 век, тази цел се подразбира. Сега гледаме да осигурим подобаващ респект към този празник в живота на всяко семейство.“

    И да разгледаме болниците в дните на отворените врати, там ще видим оправените легла и измития под на операционната. Няма да видим кривата физиономия на санитарката посреднощ, няма да чуем крясъците на главната сестра, когато я извикаш, защото ти е много лошо, няма да усетим вкуса на отвратителната храна, когато е най-важно какво ядеш, няма да усетим болките следствие на спестените лекарства, няма да видим инфекцията в дробовете на бебето ни.

    Има места, където се ражда щастливо и спокойно в София. Има много информация, блогове и запознати хора, към които да се обърнеш. Важното е да потърсиш и попиташ.

    • Николина Тодорова каза:

      Кои са тези места? частните клиники ли? моля, дайте ми информация, ако имате такава?

      • Цветелина каза:

        Здравейте, второто си детенце го раждах в Токуда. Прекрасно раждане, прекрасно отношение, чудесна среда. Имах спокойни и щастливи 4 дни, през които се радвах на малката с цялата си душа. Ще запомня това раждане с много радост и топлина.

  5. Майчин Дом, е едно от малкото места, където, ако има усложнения, имат специалистите да се справят. За другото не говоря, това са си едни „общи“ проблеми в здравеопазването, което вече не знам колко години наред кара на изпарения и доизживяване. Имаме тежка административна система като здравната каса (за която плащаме солидно) от една страна и нискозаплатен персонал и лошо обслужвани пациенти от друга.

    Вие да сте здрави и да си се радвате, другото са някакви допълнителни истории.

  6. Само 2 дни на отворените врати в държавни болници ни трябваха за да предпочетем частна, при съпоставима цена (вип стая + избор на екип в държавна = много по-добра от вип стая + избор на екип в частна).

  7. egigova каза:

    съжалявам за кофти емоциите покрай това толкова важно събитие! Аз родих преди вече 9 месеца в същата болница, като бях без избор на екип и бях очарована от професионализма и отношението на лекарите, които ме изродиха. Родилните зали са им след ремонт и смея да твърдя са доста добре оборудвани, също както и реанимацията. Аз бях на 12-тия етаж и дори и да се води ВИП бяха в не дотам желания вид. Аз имам забележки към персонала на 12-тия етаж и по-конкретно акушерките… и въпреки всичко пак бих избрала МД.
    Като още една точка към твоите Нора бих добавила леглата за бебетата на 12-тия етаж поне – моето бебче въпреки че твърдят обратното що се касае за толкова малки бебета беше много подвижно и се беше изтласкало самичко да ъгъла на легълцето си, където му изпадна главичката -представете си какъв ужас изживях когато видях главичката му изпаднала между решетката!!! Слава Богу нищо фатално, но не знам каква е тази недомислица с тези легла.
    Иначе за частните болници простете, но в голяма част от тях само израждат родилки, а ако нещо се изкофти не дай си Боже и ги товарят именно към държавните, въпреки че са в окаяно състояние. Защо ли?!

    И все пак честито! Да сте живи и многооо здрави, спокойствие, търпение и безумно много весели моменти заедно!

  8. Monika каза:

    Аз родих преди 5 месеца в Майчин Дом…
    Имах много тежка бременност,завърши с загуба на едното бебе и раждането на другото.
    в 4 месец загубих единият близнак и в Майчин Дом (10 ет)спасиха другото ми дете.
    Претърпях и бъбречна криза и отново лежах в Майчин Дом (5 ет)където отново спасиха положението с прегледи и антибиотици,В 8 месец не приеха (5 ет) със силни контракции през 3 мин и 2 см разкритие бях 72 часа на 3 бр банки и само ги сленяха когато изтекат лекарствата,лекарите и акушерките идваха на всеки час за да проверяват разкритието и контракциите,когато имах нужда от тоалетна звънях на акушерките,водеха ме в тоалентата,държаха банките със лекарствата ми,носеха ме по 3 пъти на ден за запис на тонове,Една от нощите една акушерка беше стояла на леглото до мен,защото съм бълнувала,въртяла съм се и съм пълнила абоката с кръв.до раждането лежах под наблюдение в майчин дом от 20.01.2014-13.02.2014
    Благодарение на тези хора аз родих живо,здраво и много жилаво момченце на 13.02.2014 г
    Влезнах в операционната и от всичко преживяно получих нервен срив почувствах нечовешки студ и започнах да треперя-лекарите и акушерките започнаха да ме успокояват.
    Когато се поуспокоих започна приготовлението за операцията,сложиха ми абокат,започнаха да ми вливат системи,обърнаха ме настрани дойде анестезиолога би ми спинална упойка (Имам много сериозна травма на гръбначният стълб,дископатия,дискова херния и шипове) поради тази причина много се страхувах от упойката мръднах и тя не ме хвана и аз се разплаках,тогава анестезиолога ме погали успокои ме и ми би 2-ра упойка без никакъв проблем.
    Анестезиолога се завъртя зад главата ми и започна да ми говори и да ми реше косата с пръсти.
    Акушерката стоеше до ръката ми в която се вливаха системите
    Санитарката стоеше до другата ми ръка и ме стискаше силно.
    2-та оператори започнаха с операцията на 6 мин бебченцето ми проплака.
    Показаха ми го и ми дадоха да го докосна,след което го относоха за преглед,претегляне и измерване.
    След 10 минути доктора се върна попита ме за името на бебето и ми каза,че детето ми е 2700гр,46 см жив,здрав и красив.
    25-30 минути по късно бях вече в реанимацията,акушерката донесе багажа ми,подреди ми нощното шкафче,провери реакциите ми,пулса,кръвното налягане…
    5 мин след като бях в реанимацията с все още изключен телефон и плачех от радост,от страх и от притеснение дали някой е излезнал да каже на семейството ми как сме.Видях моят мъж да влиза в реанимацията заедно с доктора…Дойдоха целунах и прегърнах мъжа си,честитих му за появата на сина ни а той безмълвно ме целуна по ръката,благодари ми и прошепна в ухото ми „Вие сте ми всичко“
    Доктора го дръпна и излезнаха,след 2 часа разрешиха пускането на телефони обадих се на мъжа ми и той каза,че доктора го е завел да види детето и да го снима за другите от семейството.
    На всеки час мереха кръвното ми,преглеждаха и почистваха раната,опипваха корема ми,следяхя пулса и кръвотечението.
    На следващият ден ме качиха на 7 ет,отидох видях бебето си и го взех да го нахраня.
    Аз бях избрала 7 ет,да наистина беше гадно,беше мръсно и неподдържано,но тези хора,тези специалисти спасиха живота на моето детенце не 1 а цели 4 пъти.Следяха ме през целият ми престой там.Направиха ми една много добра операция.
    Операционната и Реанимацията са уникални,нови,чисти,поддържани,оборудвани и т.н.Бебешките акушерки много ни помогнаха да се закърмим,претегляха го когато поискам,правехме пробни кърмения,цедяха ме,отпушваха каналите ми и всичко което се искаше от тях.
    Не съжалявам за хлебарките,за тоалетните или за неудобните легла-НЕ НЕ СЪЖАЛЯВАМ,ТЕ НЕ СА ПО ВАЖНИ ОТ ЖИВОТА НА ДЕТЕТО МИ И НА САМАТА МЕН.В крайна сметка отидох да родя в болница пълна със познати и непознати случаи,с хора от различни народи и етности.А не на курорт или СПА почивка.
    Ние родилките до голяма степен сме виновни,защото ние самите не си пазим чисто…
    Както и да е Щастлива съм ,че избрах Майчин Дом,Щастлива съм ,че аз и сина ми сме добре и щастливи заедно.Щатлива съм ,че бяха там когато болеше,когато се страхувах,когато плачех.
    Правете избора си с много голямо внимание за да не съжалявате.
    Аз направих своят избор и не съжалявам.Дано господ ме дари с още деца и аз отново ще избера да родя там.
    П.С Не съм плащала за екип,не съм плащала за анестезиолог и за упойка,не съм плащала за внимание,за престой или за нещо друго,не съм плащала за етаж или за стая.
    След 3 месечен престой (От 9 месечна бременност) в Майчин Дом и 6 дни престой след раждането ни изписаха-Аз вече носех малкото си момче в ръцете си
    Моето раждане ми струваше-0 лв и много усмивки…Успех на всички

  9. Криси каза:

    Моето мнение за Майчин дом е положително, но не като раждала, а като лежала там за задържане. Скоро ми предстои да раждам и мисля да го направя именно там. Доволна съм от екипа на 5ия етаж (мисля, че там са проблемни бременности), благодаря им за това, че запазиха плода след като прокървих в 6 г.с. Всички бяха много дружелюбни, добри, отзивчиви, дори и санитарките. Е, храната не беше много подходяща за бременни жени, но няма значение, аз лично не съм капризна … понесох го, пък и долу има варианти за сандвичи или друг вид храна. Хареса ми организацията на лекари и акушерки за всеки пациент индивидуално. Санитарните възли са ремонтирани, не са от най – поддържаните, но както по – горе прочетох, не сме на почивка, така че това не е чак толкова съществено. Важното е, че в болницата работят много специалисти и неонатологичното отделение може би е най – доброто в България, поне това съм чувала, дори деца от други болници са препращани в Майчин дом. Успех на всички бъдещи и настоящи родители!

  10. miglenamarinova16 каза:

    аз/също/рождах/в/майчин/дом/и/съм/доволна/преди/да/рода/бях/на/10/тия/етаж/много/сем/доволна/от/доктор/Савова/тя/ме/оперира/и/акошерките/на10/тия/етаж/аз/бях/3ти/секцио/на7ми/я/етаж/нямаще/хребарки/но/отшението/не/беше/много/добро/нито/от/лекарите/наетажа/и/от/акошерките/родих/на28082014/момиче/ной/много/ме/учуди/факта/че/лекарите/които/минаваха/на/визитация/не/преглеждаха/раната/от/операцията/а/само/акошерките/когато/ти/прават/преврзка/а/когото/отидох/на/10тия/при/доктор/Савова/за/да/ми/види/операцията/и/тя/ми/извади/конците/през/един/на/7мия/етаж/ми/се/развикаха/акошерките/и/през/този/ден/никой/не/дойде/да/ми/премери/кръвното/!Но/и/аз/не/сем/давала/пари/за/нишо/вПетрич/за/да/ми/извадат/остатака/от/конците/дадох/25лева

  11. Наистина са ниски стандартите във всичките ни родилни държавни болници. Аз също се убедих, че най-добре е да отидеш на частно. Уви нямахме чак толкова пари за раждане в частна болница и за избор на екип. Но ако решим да имаме второ дете, определено ще държа всичко да е платено и да отговаря поне малко на някакви европейски стандарти.

Коментирайте, о, братя

