To Beauty Blog or not to Beauty Blog

С бюти блоговете сме в love-hate връзка – обичам да ги мразя, но и мразя, че ги обичам.

От една страна козметиката ми е… не бих казала страст, но нещо, което живо събужда интереса ми. Защото съм си кифла може би, но и защото всяка жена, която каже, че не се интересува от козметика поне малко, ми е съмнителна. И едва ли бих намерила общ език с нея.

От друга страна състоянието на бюти блоговете в българската блогосфера е… да кажем умерено трагично. Има ужасно много, може би твърде много такива блогове с претенции за нещо. А от тях едва десетки си струват четенето. Обаче лошото при тях е друго:

Първо, често пишат за едни и същи продукти, едни и същи марки и мненията се припокриват доста. Което само по себе си не е зле, защото трябва да имаш база за сравнение, все пак. ОБАЧЕ не всичко е Chanel и Shiseido, момичета. И от време навреме цялата работа мирише на чисто самохвалство, а не на опит да бъдеш полезен някому, давайки откровеното си мнение.

Второ – превземките. Просто ме боли сърцето да чета как някакъв продукт е „must-have“, великолепен, неописуем, озаряващ кожата (какво, по дяволите, значи това? 0.о)  и т.н…. Липсва ми обективност на моменти. А и истината е, че момичетата с нормална кожа могат да минат с минимално количество бяла козметика до определена възраст. Не е нужно да се цапотят със серуми, околоочни кремове и не знам какво още, поне докато не навършат 25-6. Поне това е личното ми мнение.

Трето – всички тези бюти блогове поощряват потребителската култура – купувай, купувай, купувай. Дали ти е нужно – няма значение, важното е, че изглежда добре.

Ако погледнете в шкафчето на един бюти блогър…. Всъщност няма да му стига едно шкафче, за да си побере цялата козметика и гримове 😀

И все пак, някои блогъри много добре си поддържат нещата и почти винаги ми служат за ориентир, когато ми предстои да си купувам някаква козметика. На тези хора им се възхищавам искрено, защото знам колко време и усилия отнема да поддържаш блог, да пишеш в него редовно, да обработваш и правиш хубави снимки и всичко останало,което „сериозните“ блогъри правят. Евала за това. И в никакъв случай с горните редове не омаловажавам труда и творчеството на всички тези хора.

Истината е, че дори самата аз много бих искала да започна бюти блог, но много се колебая.

От една страна смятам, че имам какво да споделя. Защото използвам продукти, за които не се пише редовно из блоговете. И защото не бих правила само и единствено ревюта. Бих писала за етиката в козметиката, за състава на различните продукти и въобще всякакви по-подробни и задълбочени неща, които ме вълнуват. Бих допринесла с нещо, пък макар и с малко.

Обаче ме спират няколко неща. Предимно липсата на време. Ако ще правя нещо такова, искам да е изпипано и искам да е консистентно, а не от дъжд на вятър, както е с този блог. Но все пак за това се иска да отделяш значителна част от деня си, усилията си, да инвестираш в техника, дизайн и какво ли още не. А честно казано, имам малко по-други приоритети, които ми крадат времето и средствата в момента.

Та така. Навярно ще си остана статичен наблюдател на този тип блогове и ще се надявам един ден блогосферата да не се изчерпва до тях и кулинарните дневници.

Човек трябва да има и guilty pleasures 🙂

 

 

 

Публикувано на Uncategorized. Запазване в отметки на връзката.

4 Responses to To Beauty Blog or not to Beauty Blog

  1. egigova каза:

    Привет, Нора! Чудесна идея за бюти блога. Като млада майка, но с много различни интереси разбирам желанието ти да се развиваш и на другото поприще, не само като майка и съпруга (може и на семейни начала, но пак в двойка :))Мисля, че имаш целия потенциал да се справиш. Още повече, че, както казваш, живо се интересуваш от темата, следиш и „конкуренцията“.
    Аз лично се интересувам не само от Шанел и подобните големи марки – при тях инвестицията в технологии на производство и високите цени- понякога неоправдано високи -са за марка, и последващата реклама и предимно реклама. От друга страна има много по-качествена козметика, която обаче няма как да се чуе, освен през теб и други интересуващи се от качество и резултати, а не само от показност. Надявам се да събереш сили и да се захванеш! 🙂

  2. cruel каза:

    As someone said during Easter : „…влизам в фейса- боядисани яйца, излизам навън – боядисани кокошки…“
    I laughed.

  3. Eoc каза:

    Надявам се да се захванеш 🙂 а може да споделиш опит и без да водиш бюти блог.
    п.с.Аз лично доста често съм почти на ръба да се откажа от т.нар. си кулинарен блог, той както и аз много се променихме в годините а и се навъдиха се страшно много такива блогове, кой от кой с по-големи претенции и понякога просто ми иде да зарежа всичко 🙂

Коментирайте, о, братя

